La relació de Gustave Eiffel amb Catalunya es remunta a l’any 1876, quan subministrà les primeres estructures metàl·liques destinades als ponts de la línia ferroviària de Girona a Portbou. La companyia Eiffel et Cie va alçar les armadures de més de vuitanta ponts d’aquest tram; en destaquen els emplaçats sobre els rius Onyar, Ter, Flaçà, Fluvià, Manol, Muga i la riera de Llançà. També foren obra seva el viaducte de Colera, una de les infraestructures ferroviàries més imponents de la Catalunya vuitcentista, i diversos ponts instal•lats originàriament a la ciutat de Girona, encara conservats. La darrera actuació d’Eiffel a Catalunya es documenta l’any 1888 a Barcelona, amb motiu de la col•locació d’un dels seus cèlebres ponts portatifs al recinte del parc de la Ciutadella en el marc de l’Exposició Universal.
La relació de Gustave Eiffel amb Catalunya es remunta a l’any 1876, quan subministrà les primeres estructures metàl·liques destinades als ponts de la línia ferroviària de Girona a Portbou. La companyia Eiffel et Cie va alçar les armadures de més de vuitanta ponts d’aquest tram; en destaquen els emplaçats sobre els rius Onyar, Ter, Flaçà, Fluvià, Manol, Muga i la riera de Llançà. També foren obra seva el viaducte de Colera, una de les infraestructures ferroviàries més imponents de la Catalunya vuitcentista, i diversos ponts instal•lats originàriament a la ciutat de Girona, encara conservats. La darrera actuació d’Eiffel a Catalunya es documenta l’any 1888 a Barcelona, amb motiu de la col•locació d’un dels seus cèlebres ponts portatifs al recinte del parc de la Ciutadella en el marc de l’Exposició Universal.
Rep el nostre butlletí
Subscriu-te i rebràs totes les nostres novetats. Zero SPAM, només continguts de valor.